Panele badawcze stanowią jedno z kluczowych narzędzi współczesnej metodologii badań społecznych i rynkowych. Umożliwiają systematyczne gromadzenie danych od tej samej grupy uczestników, co pozwala na uzyskanie wyników zarówno w perspektywie krótkoterminowej, jak i długofalowej.
Skuteczne badanie ilościowe wymaga przemyślanego wyboru techniki skalowania. Poznaj różnice między skalą Likerta, semantyczną różnicową i Guttmana oraz dowiedz się, kiedy stosować każdą z nich.
Błędy poznawcze potrafią zaburzyć nawet najbardziej precyzyjne analizy. Prowadzą do błędnych wniosków i nietrafionych decyzji. W artykule wyjaśniamy, czym są te zniekształcenia, gdzie najczęściej występują i jak można je skutecznie minimalizować.
Skuteczne decyzje biznesowe wymagają solidnego zaplecza informacyjnego i właściwego podejścia badawczego. Desk research i badania pierwotne to dwa odmienne spojrzenia, które warto dobrze rozumieć, a nawet umiejętnie łączyć.
Badania jakościowe pomagają lepiej zrozumieć potrzeby konsumentów, opinie respondentów czy mechanizmy rządzące rynkiem. Jedną z najczęściej wykorzystywanych metod w tym zakresie jest wywiad IDI (Individual In-Depth Interview) oraz FGI (Focus Group Interview). Dowiedz się, czym są te metody, kiedy warto je stosować i jakie korzyści mogą przynieść Twojej firmie.
Marketing 4p to kompozycja marketingowa określana również jako marketing mix 4p. W wersji podstawowej składa się z 4 elementów: produkt (product), cena (price), miejsce (place) i promocja (promotion). Dobrze skonstruowana strategia marketingowa jest nie do przecenienia. Dlatego warto dokładnie zapoznać się z marketingiem mix 4p i stosować jego założenia w praktyce.
Cena to jeden z najważniejszych parametrów, jaki klienci biorą pod uwagę przed zakupem towaru lub zamówieniem usługi. Zarówno za wysokie, jak i za niskie ceny mogą negatywnie wpłynąć na wyniki sprzedażowe firmy. Możesz temu zapobiec, jeśli zlecisz przeprowadzenie badań, które wykażą, jaki zakres cen jest optymalny dla wybranej grupy produktów.
Jakość obsługi klienta to czynnik, który ma ogromny wpływ na satysfakcję klientów i wyniki sprzedażowe firmy. Pracownik powinien być uprzejmy, kompetentny oraz to ważne, aby prawidłowo eksponował oferowane produkty. Tajemniczy klient to osoba, której zadaniem jest weryfikacja jakości obsługi klienta w danej placówce.
Sukces firmy jest w dużej mierze uzależniony od satysfakcji klientów. Jednak czasem trudno jest przewidzieć, jak grupa docelowa zareaguje na dany produkt bądź usługę. W takiej sytuacji nie warto zdawać się na przypadek. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie przeprowadzenie badania satysfakcji klientów. Do tego celu wykorzystuje się wskaźniki: NPS, FCR, CSI i CES.
Nieustające zmiany przepisów i galopująca inflacja powodują, że współczesne firmy muszą sprostać wielu wyzwaniom, aby z powodzeniem realizować swoje cele. Utrzymanie wysokiej pozycji na rynku wymaga stosowania długofalowych i przemyślanych strategii biznesowych. Analiza SPACE to metoda badawcza, dzięki której dowiesz się, jaki potencjał ma Twoja firma!